środa, 18 marca 2015

Psychologia sprzedaży!

Firm na świecie będą miliony, produktów jeszcze więcej. Być może akurat Ty dysponujesz czymś w pełni unikatowym bądź niepowtarzalnym, towarem, który sprzeda się sam. W takim wypadku – gratulujemy.Jeżeli chociaż nie jesteś w tak korzystnej sytuacji – optimalization.pl musisz dać znać klientom, że to właśnie Ty masz to, czego oczekują, że to u Ciebie może być najkorzystniej, że to Ty spełnisz ich potrzeby czy to dzięki Tobie odniosą największe korzyści. Dać się zwrócić uwagę na, by zwiększyć sprzedaż.


Wszelkie działania, mające skłonić daną osobę do danego sposobu postępowania (myślenia, działania, kupna itp.) noszą nazwę perswazji. Perswazja nie ma nic wspólnego z manipulacją – ludzie w branży reklamowej bądź PR nigdy nie kłamią i nie wyrządzają krzywdy. Perswazja rozumiana wydaje się jako umiejętny sposób dobierania i konstruowania przekazu, tak, by działał (przekonywał) jakim sposobem najskuteczniej. Perswazja, reklama nie jest w żadnym razie sztuką, nie zależy od wrodzonego talentu, co najmniej lub taki się przydaje. Sprzedaż to wiedza, nie sztuka.Perswazja jest przekazem, komunikatem. Najprostsza teoria komunikacji opiera się na następującym schemacie: nadawca – przekaz – odbiorca.Wszystkie trzy elementy radzę identycznie znać/zaprojektować/wykorzystać by zwiększyć sprzedaż.Jakim sposobem? W tym tkwi cała magia reklamy…


Anthony Pratkanis bądź Elliot Aronson, słynni psychologowie społeczni w książce „Wiek propagandy” twierdzą, że istnieją dwie drogi, jaki podążą przekaz – centralna bądź ośrodkowa, co pokrywa się z ustaleniami także innych badaczy (np. R. Petty czy J. Cacioppo). Droga centralna opiera się na starannym, przemyślanym przetworzeniu informacji zawartych w przekazie, jego skuteczność zależy tu więc od przychylnych ‚reakcji poznawczych’, a więc myśli, sądów, opinii. Druga droga – ośrodkowa bądź peryferyjna opiera się bardziej na intuicji, bodźcach ‚nieracjonalnych’ – takich jak autorytet, sympatia, cechy przekazu bliskie odbiorcy. No korzystnie, konstruując przekaz, którą drogę wybrać?


Odpowiedź brzmi – obie:) Wszystko zależy od produktu, odbiorcy, formy przekazu. Dojdziemy do tego…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz